Sayfalar

6 Aralık 2015 Pazar

Barcelona'ya gidiyorum Yılbaşı 2016 8 gün Barselona maliyet

Barcelona'ya gidiyorum Yılbaşı 2016 - 8 gün maliyet

19 Kasım: Her şey Pegasus'un indirim kampanyası mesajının gelmesiyle başladı. İtiraf ediyorum geçen yılbaşı İstanbul'da geçirince için burkulmuştu. Bu sene Pegasus bahane oldu ve Yılbaşı için yeni rota belli oldu. BARCELONA! Bu kez yol arkadaşım Mürsel

06 Aralık: Airbnb'den Barcelona merkezde çok güzel konumda uygun bir oda kiraladım. Ev sahibimiz Monica. Salı günü ise vize için başvuruda bulunacağız inşallah.

16 Aralık: Schengen vizem 3 ay olarak çıktı. İspanya vize merkezi nispeten evraklarda esnek. Ancak randevü usulü çalışıyorlar. İlk gittiğimizde İspanya resmi tatili imiş. İkincisinde randevümüz yok diye geri çevirdiler. Üçüncü de nihayet kabul edildik.

27 Aralık: Barselona için deli gibi internette araştırma yapıyorum.Barselona'da alternatif çok o nedenle bir hafta dolu dolu yaşanabilir mesele şu ki hangisini seçmeli. Kendime referans aldığım siteler ise genellikle bloglar ve ekşi sözlük.

Seçme siteler ise ilk kez denk geldiğim: www.visitacity.com Bu sitede şehre ait günlük planlama yapıyor. Harika!
Konaklama sitesi ise: www.airbnb.com
indirim siteleri: groupon.es
Opera biletini satın aldığım site: www.classictic.com
Flamenco için çok kararsız kaldım ve o nedenle bileti buradan almadım.
İstanbul üyesi olduğum yabancıların tanışma sitesi couchsurfing ve meetup bu kez Barselona'da çok işimize yarıyor. Yurtdışına çıkan herkese üye olmalarını tavsiye ediyorum.

Maliyet: 8 günlük barselona maliyeti herşey dahil: 2000 TL (625 EUR)

Sabit giderler:
Airbnb oda kiralama: 516 TL
Pegasus Uçak bileti: 428 TL
İspanya vize bedeli: 80 Eur: 279 TL

Barcelona ulaşım:
Havalimanı Şehir merkezi Aerobus: 10,90 EUR
Şehir için 10'lu bilet: 10.95 EUR
Yılbaşı akşamı taksiyle eve dönüş: 11 EUR
Kaldığımız ev şehrin çok merkezinde olduğu için ulaşıma çok az para ödedik

Kültür harcaması:
Casa Battlo: 14 EUR
Park Guell:  7 EUR
Opera Lucia di Lammermoor: 14 EUR
Flamenco dans gösterisi: 25 EUR
Couchsurfing toplantısı - ücretsiz

Yemek harcaması: Kahvaltı için kaldığımız sokaktaki süper marketten alışveriş yaptık. Öğlen yemekleri içinse güzel sandviç yaptık ve meyve suyu aldık. Akşam yemeklerini ise genellikle restaurantlarda yedik. Barselonada yemekler ortalama kafelerde 10 EUR'dan başlıyor ortalama 15 EUR olarak 7 gece harcadık. 150 EUR