Sayfalar

25 Haziran 2012 Pazartesi

Edinburgh'a gidiyorum

26.06.2012
Blog bana çok hayırlı geldi:) 21 Ağustos'ta kısmetse Edinburgh'a gidiyorum. Türk hava yolları Edinburgh'a yeni hat açtı ve promosyon uçuşları var. 556 tl ödeyerek bugün biletimi aldım. Hemen http://www.homestaybooking.com/ adresinden ev aramaya giriştim.

Edinburgh, Inverness, Stirling ve Glasgow'u gezmeyi düşünüyorum. Gezi tarihimde Edinburgh Fringe festivali de var. Denilenlere göre çok şenlikli geçiyormuş.

Yine tüm gezi sitelerini okuyup 11 gün için bir gezi planı yapmaya çalışacağım. Bu sefer yalnız gidiyorum. Bakalım neler bekliyor beni Edinburgh'ta...

21.07.2012
Geziye çok yakın bir arkadaşım daha dahil oldu. Beraber aynı evde kalacağız. Evimizi de ayarladık. Günlüğü sadece 15 pound ancak bu kez yemek yok. Kendimiz mutfağı kullanacağız.. Londra'da kahvaltı ve akşam yemeği dahildi. İngiltere konsolosluğuna evraklarımızı verdik. 23 Temmuzda vize başvurusunda bulunacağız. İkinci kez İngiltere'den vize aldığımız için 5 iş gününde vizemizi vereceklermiş. Bakalım. Heyecanlıyız.

Bu arada ufaktan Edinburgh için araştırmalarımızı yapmaya başladım. Üç günlük gezi kartı varmış ve bir sürü yere giriş sağlıyor. 11 gün kalacağımız için gezi planına şimdiden başladık.
Burada 3 günlük pass biletle 30 farklı yere girebiliyoruz ancak Edinburgh kalesi dahil değil. Onu extra gezeceğiz.

27.07.2012 Vizemiz geldi bile. İngiltere ikinci kez girişte 5 gün gibi kısa bir sürede vizeyi veriyor. Ancak ilk vize başvurusu 20 gün sürüyor.

02.09.2012
Yine rüya gibi bir tatildi. İlk defa gidecekler için gün özeti çıkaracağım ama önce Edinburgh şehir içi ulaşım detayları...
Şehir kayalık olduğu için metro yok. Ulaşım Otobüslerle sağlanıyor. Tramvay çalışmalarına yeni başlamışlar. O nedenle ileride Tramvay ile de şehir içinde ulaşım olacak. Şimdi olmadığı için tramvaysız olarak yazıyorum notlarımı:

Havalimanı Edinburgh Merkeze ulaşım Airlink otobüs firması ile sağlanıyor. Gidiş geliş 6 pound. Şehirde hizmet veren 3 farklı otobüs şirketi var. Bu nedenle otobüs duraklarında hangi şirket ve hangi otobüs numarası işareti varsa o otobüsler duruyor demek.. Lothian Otobüs şirketi Edinburgh Şehir içi Merkez sınırlarında hizmet veriyor. Biz şehir içinde sadece Lothian'ı kullandık. Bir de günlük bilet alınca hangi şirketin biletini aldıysanız sadece o firma otobüslerine binebiliyorsunuz. Ayrıca otobüslerde para iadesi olmuyor. Para kutusuna attığınız miktar tam olmalı ya da üstünü bırakıyorsunuz.

Şehrin dışına çıkacaksınız, örneğin biz Stirling ve Glasgow'a geçtik, bu kez Edinburgh Bus Station'dan otobüslere biniyorsunuz.. (Bizdeki otogar gibi) Otobüslerin afişe ettiği fiyatlara dikkat edin. Stirling'e giderken aynı gün return aldığımız için 4 pound ödedik normalde ise 9 pound idi.

Edinburgh Waverley Tren istasyonu ise Princess Street'te... Şehrin tam merkezinde. Stirling'te son otobüsü kaçırınca trenle geri döndük. Sorunsuzdu.