Sayfalar

8 Ocak 2012 Pazar

Londra günlerimiz I

17 Aralık:
EasyJet İstanbul - Londra seferi için Sabiha Gökçen Havalimanındayız. EasyJet charter seferi yapıyor. Bilet numaramız yok. Sadece rezervasyon numarası ile internetten boarding pass yaptım. Easyjet'ten bilet alımı enteresan, rezervasyon diye işlemler yapılıyor ancak kredi kartınızından direk para çekiliyor. Sadece rezervasyon olmuyor. Eğer bilet almayacaksanız son aşamaya kadar gelmeyin. Para iadesi de yok. Ayrıca biz bir adet 20 kg bavul almıştık. Ancak havalimanına herkes bir bavul ile gelmiş. EasyJet el bavulunu tartmıyor. Küçük valizle binebiliyorsunuz. Ölçülere uymalı. 55*45*25
Sorunsuz bir yolculuk yaptık. Hic sorun cıkmadı. Ucakta hersey para ile. Girişte kısa bir iki soru sordu memur. Sonrası Londra'dayız. Kalacağımız host family bize almaya geldi.

İndiğimiz yer: Luton havalimanı. Luton şehrin kuzeyinde. Normal ulaşım olarak otobuse 14 paund karşılığı şehir merkezine ulaşabiliyorsunuz. Sanıyorum bir de tren var. Ancak biz karşılama istedik. 45 paund. Donustede 57 paund ödedik. ortalama 100 paund luton şehir için ulaşım diye düşünebilirsiniz. Bu nedenle Easyjet biletinize ortalama 100 paund ilave dusunun ve heathrow havalimanına ucan bir hava yolu tercih edin derim cunku underground direk var. Biz üç kişi olduğumuz için ortalama 30 paund düştü.

Kalacağımız Ev: High Barnette. Kuzeyde. Evimiz güzel iki katlı aynı seri tipik İngiliz evleri. Otelde kalmayı sevmediğim için ev ortamını tercih ettik. Ev sahibi Peter ve Marisa. Peter evden çalışıyor ve oldukça ilgili.

18 Aralık:

Bugün Londra'daki ilk günümüz. Daha önce internetten Londra ile ilgili bir sürü blog okumuştuk. Çok faydasını gördük. Yeni bir şehre gitmeden önce mutlaka o şehir ile ilgili bilgi edinmekte fayda var.
Ulaşım için, travel card satın aldık. Bir sürü seçenek var, Ancak Londra'da gezeceğim otobus, underground, tren ulasımı sorun olmasın istiyorsanız tek onerim travel card. haftalık 47 paund ama inanın değiyor. Normalde 1-5 zone arası tek bilet 5 paund boyle gunluğu 7 paund'a geliyor. Ayrıca gunluk travel cardlar var ancak sanıyorum 2012 itibari ile kaldırıyorlar. Bu günlüklerde ise sabah 9:30'tan sonrası için bilet 8 paund gece 4'e kadar. Sabah erken saatte yola cıkmayacaksınız bosu bosuna 14 paund vermeyin.

Kaldığımız ev underground'a cok yakın. Londra'da underground cok onemli ve en kolay ulasım yolu. Kostebek gibi sehrin merkezi yerlerinde her onemli yerde underground var. Londra metrosu için şunu soyleyebilirim. Biz Istanbul'da yasadığımız için sanslıyız. Kucuk yerlerde yasayıp Londra'ya gidenler sanıyorum daha zorlanıyordur. Ancak underground haritasına iyice alıştınızmı gerisi kolay biraz sabır ve dikkat. Görevliler her yerde yardımcı oluyorlar oldukca kibar ve nazikler.
Londrada ısınma turu yapacağımız için ilk gezi yeri olarak Camden Town'u seçtik. Biraz bizim Mısır çarşısını andırıyor incik boncuk el işleri eskiciler, kitapçılar, türlü türlü dükkanlar ve sokakta kurulan yemek pavyonlarıyla ana baba günü gibiydi. Daha sonra Londra'ya gelmişken Fish&chips yemeden olmaz diye düsündük ve kendimizi bir türk kebapcısına attık. Yemek konusunda maalesef seçiçiyiz ve farklı tatlardan mümkün olduğunca uzak kaldık yoksa yemek pavyonlarında çeşitle yemek var dünya mutfaklarından... Daha sonra peynir ve zeytin almak için bir türk bakkalı bulup alısveris yaporuz. Saat 5 gibi eve dönmeye karar veriyoruz ancak metro istasyonunu pazar günleri kapatıyorlarmış. En yakın diğer metro duragına yürümek zorunda kaldık. Nihayet 5 gibi evin yolunu bulduk. Aksam yemeği için bizi bekliyorlardı. ve ilk günün yorgunluğu ile erkenden uyumaya geçtik.