Sayfalar

26 Ocak 2012 Perşembe

Londra Günlerimiz III

22 Aralık:Bugün Science Museum'a gidiyoruz. Kahvaltıdan sonra sandviçlerimizi yaptık yine. O bölgede Mark&Spencer yok. Londra'daki Mark&Spencerlerde aynı Migros gibi bir bölüm var. Market alışverişi yapıyoruz. Diğer katlarda ise giysi. Burada Mark&Spencer bir mağaza görünümünde oysaki. Science Museum'da çok katlı müzelerden. Bilgisayarların atası, astronot kapsülleri, giysileri, roketler neler neler.. Bilimle çok aranız olmasa bile görülmeye değer. Vakit nasıl geçiyor anlamıyoruz ve tabiki de yorgunluktan ölüyoruz.

Akşam için Mamma Mia ve yemek kombine biletimiz var. Yine İstanbul'dan almıştık. Zaten Londra'ya bıraksaydık çoğu şeyi yapamazdık. Çevreye alışmak zaten vakit alıyor herşey yeni. Bir de orada program yapmak oldukça zorlardı. Böyle çok iyi oldu. Mamma Mia'dan önce Grace'te yemeğimizi yedik. Sonra da müzikale geçtik. Mamma Mia sahnesi ve oyunu ile şaşırttı. Çok daha profesyonel bir oyun bekliyordum. AKM'de seneler önce Neşeli Günleri izlemiştim. Emin olun çok daha güzeldi. Sanki tatil köylerindeki animasyonlar gibiydi. Hayal kırıklığına uğradım.
23 Aralık: Bugün yine program dolu. Buckingham Palace, Hyde Park CM ve programda. Bugün evdeki diğer konuk Andrea'da bize katılacak. Sabah ilk önce Buckingham Sarayına gittik. Saat 11.00 da asker değişimine yetişmek istedik ancak mümkün olmadı. Çünkü ertesi günmüş. Oradan Andrea bize dünyadaki ilk açılan Hard Rock Cafeye götürdü.
Meraklısı için güzel bir yer. Yalnız canlı müzik yokmuş akşamları.. Yazık olmuş.. İçeriyi gezip resim çektik sonra Hyde Park'ta yürüyüşe koyulduk. Hyde Park'ta Winter Wonderland var. Bizim Sultanahmet'te düzenlenen Ramazan Panayırları gibi. Daha sonra Summerset house Buz pateni pistine geçtik ancak biletler tükenmişti. Daha sonra Oxford Streete geçtik oradan Covent Garden'e bir pubda mola verdik. Tabi tüm bu aktarmalarda Travelcard ı kullanıyoruz böylece haftalık ödediğimiz 47 poundun hakkını veriyoruz. 7 gibi eve geldikten sonra tekrar Camden Town'a indik. The Worlds End. Hard Rock tarzı müzikler çalıyordu. Mekanda güzeldi. İskoç sodasına bayıldım. Camden Town'da çeşitli mekanlar varmış. Ancak biz hepsini gezemedik. Underground çıkışında ücretsiz giriş kuponları dağıtıyorlar. Hatta bir mekan için önce indirim kuponu verdiler sonra bedava kuponu. Biraz daha beklesek sanıyorum üste para alacaktık!

24 Aralık: Bugün dün seyredemediğimiz asker değişimi için Buckingham sarayı önüne tekrar gittik. Meydanı kalabalıklar doldurmuştu. Demir parmaklar arkasından merasim törenini seyrettik. Tören yaklaşık 45 dakika kadar sürdü. Eğer vaktiniz varsa seyretmeye değer.
Tören sonrası Hardrock cafede durup bir mola veriyoruz. Daha sonra Nothing Hill'de kurulan Portobello'ya geçiyoruz. Portobello'da sokak pazarı sadece Cumartesi günü kuruluyor. Diğer günler normal dükkanlar açık. Pazar esnafı çoğunlukla Türklerden oluşuyor. Bir an kendimizi İstanbul'da sanıyoruz. Kulak kabartırsanız eğer türkçe kelimelere sık sık rastlayabilirsiniz. Portobello'daki eşyalar çoğunlukla incik boncuk hediyelik tarzında. Bir iki yerde ise ikinci el vintage bulabilirsiniz. Oldukça uzun.

Buradan yolumuza devam edip Big Ben'i görmek için Westminister'e geçiyoruz. Daha sonra ise eve gelip yemek yedikten sonra family pub'a geçiyoruz. Christmas dolayısı ile Pub'da Noel ilahisi söylüyorlar. Bizim için hoş bir anı oldu.

25 Aralık: Bugün Christmas günü olduğu için şehirde hiç bir toplu taşıma çalışmıyor. O nedenle civar semte kısa bir yürüyüş yapıp, öğlen saatlerinde açık bulunan pubda bir kahve içerek eve geri dönüyoruz. Ev sahibimiz bizim için çok güzel bir Christmas yemeği hazırlamış. Şamdanlar, hafif bir müzik eşliğinde güzel bir yemek yiyoruz. Yani yemeği onlar yedi aslında biz de makarna:) yemeğin içine domuz karışımı girmiş. Sabah kahvaltıdan önce pakete göz atınca içinde domuz sosu olduğunu farkettim. Bilmeyince sorun yok ama bir kez görünce yiyemiyoruz.
26 Aralık: Bugün Phantom of the Opera günü. Biletlerimizi İstanbul'dan almıştık. Bu nedenle gündüzü alışverişe ayırıp, akşamı ediyoruz. Bugün Boxing day olduğu için çoğu ulaşım kısıtlı. Underground'da ise grev var. Ulaşımı otobüsle sağladığımız için metronun ne büyük nimet olduğunu anladık. Phantom of the Opera çok güzeldi. Ancak salon yine bizim AKM'ye göre oldukça ufaktı. Müzikalden sonra  doğru eve dönmeye niyetleniyoruz ancak otobüsü neredeyse hiç kullanmadığımız için çok zorlanıyoruz. Allah'tan Srilankalı bir kız bize eve kadar kılavuzluk yapıyor!

27 Aralık: Bugün Doğum günü hediyem olan buz pateni ayakkabımı almak için günümüzü alışverişe ayırıyoruz. Bir dileğim daha gerçek oldu. Mutluyum. İsranbulda buz pateni yaklaşık olarak 800 tl idi burada ise 150 pound'a aldım. Gezi yanıma kar kaldı:)

28 Aralık: Bugün gezimize çok sevdiğim Emel arkadaşım da katılıyor. Öğlen o gelene dek Trafalgar meydanında ki National Portrait müzesini dolaşıyoruz. National Portrait müzesinde konuya hakim olmadığımızdan gerek çok iz bırakan bir eser göremedim. Ancak buraya kadar gelip görmeden olmaz. 1-2 saatlik bir süre yeterli olur. Bir süre sonra tüm resimler birbirine benzemeye başlıyor. Trafalgar meydanı beklediğim kadar büyük değil ama oldukça önemli bir meydan. O kadar çok üst üste müze vs gezdik ki artık gözümüz neredeyse yeni hiç bir şey görmek istemiyor.

29 Aralık:
Bugün programımız da Greenwich var. Greenwich için underground sonrası trene biniyoruz. Travel kartımız trende de geçerli. Güneşli bir Aralık gününde Greenwich'e ulaşıyoruz. Küçük güzel bir kasaba. Trenden indikten sonra yaklaşık 20 dakika yeşillikler içinde devam ederek Greenwich'e ulaşıyoruz. Greenwich gerçekten çok güzel ayrıca bir de Astronomi müzesini sahiplik ediyor ve bu müzede Tunç Tezel'e ait bir fotoğraf yer alıyor. Güzel bir süpriz oldu. Kendisi ile gurur duyduk. Londra'ya giderseniz yolunuz mutlaka Greenwich'e düşsün. Biraz uzak ama kesinlikle değer. Müze içerisinde 4.500.000.000 yıllık bir taşta var, dokunabiliyorsunuz üstelik. Sadece bu hissi yaşamak bile muhteşemdi.
31 Aralık: Bugün son kez Notting Hill'e uğradık. Alışveriş yapıp akşam için hazırlandık. Ayrıca dönüş hazırlıklarımızı da yaptık. Yılbaşı sabahı erken İstanbul'a döneceğimiz için valizlerimizi hazır halde bekletip Trafalgar meydanına geçtik. Havai fişek gösterileri London Eye tarafından izlenebilecekti. Ancak insanlar oraya öğleden sonra akın ettikleri için akşam üzeri London Eye civarını yaya girişine dahi kapadılar. Biz ise o kadar vakit kaybetmemek için Trafalgar Meydanına gitmeye karar vermiştik. 4 büyük sinevizyon ile meydanı donatmışlar meydan çok kalabalıktı ancak sinevizyon sönüktü, müzikler vasattı. Gece yarısına kadar biraz yağmur biraz kalabalıkla bekledik. Ancak gece 12 olup, havai fişek gösterileri başlayınca London Eye civarına gitmediğimiz için çok pişman olduk. Beklemeye değermiş gerçekten. Bir daha ki sefere artık. Saat 01:00 gibi underground kuyruğuna giriyoruz. Bütün halk evine dönüyor. Bu nedenle metro kuyruğu 1 km. Bir kaç saatlik uyku ile İstanbul'un yolunu tutuyoruz. Bir sonraki gezi notlarında buluşmak üzere..